Operatorii de transport aerian de marfă și-au majorat emisiile de gaze cu efect de seră cu 25% față de 2019, arată o analiză recentă.
În 2023, operatorii de transport aerian au efectuat cu aproximativ 300.000 de zboruri mai mult decât în 2019, ceea ce reprezintă o creștere a volumului de zboruri de aproape 30%.
Potrivit raportului întocmit de grupul de campanie Stand.earth, SUA au fost responsabile pentru mai mult de 40 % din emisiile globale de transport aerian de marfă.
Dr. Devyani Singh, unul dintre autorii analizei, a descris această creștere drept „o nouă amenințare la adresa climei și a sănătății umane” și a îndemnat companiile să „pună capăt dependenței lor de transportul aerian de marfă” și să transfere transporturile către metode cu emisii reduse de carbon, cum ar fi maritim sau feroviar”.
Se estimează că această modalitate de transport produce de 80 de ori mai mult carbon decât cea maritimă sau cu camionul, potrivit The Guardian.
Cercetătorii atribuie creșterea bruscă schimbărilor din economia post-pandemică și noilor așteptări ale consumatorilor în domeniul comerțului electronic, unde transportul rapid a devenit un standard – de exemplu, programul de membru Prime al Amazon este utilizat de peste 200 de milioane de persoane la nivel global.
Înainte de pandemia Covid-19, transportul aerian de marfă era rezervat în principal bunurilor perisabile, livrărilor urgente și articolelor de lux. Cu toate acestea, perturbările din lanțul de aprovizionare din perioada pandemiei au dus la o creștere fără precedent a numărului de bunuri neperisabile și de valoare mai mică transportate pe cale aeriană.
Raportul evidențiază un dublu motiv pentru creșterea emisiilor. Înainte de pandemie, mărfurile erau adesea transportate în „burta” avioanelor de pasageri. Așadar, scăderea cererii consumatorilor pentru călătorii aeriene internaționale în timpul pandemiei a dus la o extindere a flotelor exclusiv cargo pentru transportul mărfurilor. Acest lucru nu a scăzut după ridicarea restricțiilor post-Covid19.
FedEx și UPS au fost responsabile pentru 24,7% din emisiile de carbon ale industriei în 2023. Se estimează că 99,8% din combustibilul pentru aviație este produs din combustibili fosili, iar înlocuirea cu emisii reduse de carbon este o perspectivă îndepărtată.
Estimările arată că volumul anual global de colete ar putea crește la 800 de miliarde de pachete pe an până în 2030, comparativ cu 315 miliarde, volumul înregistrat în 2022.
Specia de piranha botezată după Sauron din Stăpânul Inelelor. De ce a primit acest nume?
Peste 50.000 de oameni au murit prematur în 10 ani din cauza incendiilor de vegetație
Cicloanele tot mai intense și frecvente din cauza crizei climatice afectează păsările marine
Există un ciclu ascuns al apei în Amazon despre care oamenii nu știu prea multe